ЗВІТ керівника Конотопського  закладу дошкільної освіти  (ясла – садок)   №2 «Вербиченька» Конотопської міської ради Сумської області  за 2024/2025 навчальний рік.  Завдання  на 2025/2026 навчальний рік

 

Інформаційна характеристика діяльності закладу дошкільної освіти у 2024/2025 навчальному році

Конотопський  заклад дошкільної освіти  (ясла – садок) № 2 «Вербиченька» знаходиться у комунальній власності Конотопської міської ради. Збудований за типовим проектом і відповідає затвердженим технічним нормам і правилам, а також санітарно – гігієнічним вимогам; займає двоповерхову цегляну споруду, здану в експлуатацію у вересні 1961 року.

Загальна площа земельної ділянки складає 4 620  м 2, площа будівель –

534 кв м, загальна площа основної споруди – 672 м 2

Заклад розрахований на 75 місць за нормами площі на одну дитину.

Чисельний склад  дітей станом на 01.09.2025 р. становить   39 здобувачів освіти , що складає 49 %,  всього  працівників – 17,  з них 6 педагогів.

В дитячому закладі функціонуватиме три вікові групи:

–  І молодша група  –  з 2 до 3-х років;

– 2  різновікові групи   – 4-й рік життя – 6(7) рік життя

Також   у заклад дошкільної освіти оснащеий:

– 2 груповими приміщеннями, кожне з яких має: роздягальну, ігрову, спальну, туалетну кімнати та буфетну кімнату для миття і зберігання посуду. Кожне групове приміщення ізольоване від інших та має зручні сполучення з іншими функціональними приміщеннями ЗДО;

– фізкультурною залою з інвентарем, традиційним та нетрадиційним обладнанням;

– музичною залою з необхідним наповненням;

– кімнатою безпеки життєдіяльності;

– методичним кабінетом – центр  методичної роботи з педагогічними кадрами  закладу дошкільної освіти, наповнення якого здійснюється відповідно до Положення про роботу методичного кабінету;

– кабінетом практичного психолога;

– харчоблоком, який забезпечений необхідним технологічним обладнанням.

– пральнею, що забезпечена пральною машиною,  прасками;

– медичниим кабінетом для обслуговування дітей В наявності все необхідне обладнання та матеріали.

Матеріально-технічний стан  групових приміщень відповідає нормам санітарно-гігієнічного забезпечення. Групи укомплектовані м’яким і твердим інвентарем.  У період воєнного стану проведені косметичні ремонти приміщень. Кожна дитина індивідуально забезпечена: меблями, постільною білизною, рушниками. Кухонний посуд для отримання страв з харчоблоку відповідає вимогам інструкції з організації харчування. Столовий посуд для харчування дітей у групах забезпечений у достатній кількості, естетичний, в хорошому стані.   Посуд, меблі, постільна білизна, рушники марковані згідно санітарно-гігієнічних вимог. Достатньо інвентарю для прибирання приміщень, який маркований та правильно зберігається.

Заклад підключений до мережі Інтернет та забезпечений технічними засобами: комп’ютерами, принтерами, ксероксами, мультимедійним комп’ютерним проектором з екраном, музичним центром.

Територія впорядкована, огороджена, озеленена, обладнана необхідними спорудами. На території розміщені: дитячі ігрові майданчики,  фізкультурний майданчик. Обладнання на майданчиках відповідає росту і віку дітей, надійно і стійко закріплене. Наявні акти обстеження фізкультурного та іншого ігрового обладнання для безпечного використання в роботі з дітьми. Кожна група  на майданчиках має тіньовий навіс для захисту від сонця й опадів.

Постійно на контролі аналіз оснащення приміщень укриття у нашому закладі. У процесі підготовки до минулого навчального року був проведений ремонт з переоснащення підвального приміщень закладу у найпростіше укриття, як відповідає  вимогам ДСНС щодо облаштування «найпростішого укриття»:

  • розташоване у підвальному приміщенні допоміжної будівлі закладу;
  • місткість укриття у ЗДО – 50 осіб (діти та працівники закладу);
  • стіни, стеля виготовлені з бетонних блоків, плит та цегли;
  • будівля заглиблена у землю, не має великих отворів;
  • забезпечене електроживленням;
  • забезпечене одним евакуаційним виходом;
  • вхід облаштовано посиленими обшитими металом дверима;
  • приміщення мають природну вентиляцію;
  • в укритті забезпечується задовільний санітарний та протипожежний стан;
  • укриття забезпечене питною водою;
  • створений запас їжі (сухе печиво);
  • наявні альтернативні засоби освітлення (генератор, ліхтарики);
  • забезпечене засобами надання домедичної допомоги.

Облаштовуючи внутрішній простір приміщень укриття, адміністрація та колектив закладу подбали про безпечність, комфортність та розміщення необхідного обладнання для організації освітнього процесу, врахували методичні рекомендації щодо здійснення освітньої діяльності з питань дошкільної освіти на період дії правового режиму воєнного стану.

Заклад дошкільної освіти  забезпечений кваліфікованими педагогами.  Освітньо-виховний процес забезпечують педагоги в кількості 7 осіб, а саме: директор , музичний керівник, практичний психолог,  вихователі:

         Якісний склад педагогічних кадрів ЗДО №2 «Вербиченька»

Прізвище, ім’я  по батькові працівника Дата народження Посада Освіта : навчальний заклад, рік закінчення Стаж пед. роботи на 01.09. 2025 Кваліфікац  категорія
1 Бондаренко Людмила Олексіївна

 

30.05. 1968 Вихователь Глухівський державний педагогічний університет; вихователь дошкільного закладу, організатор дошкільного виховання, 2008 32 р.                  9 міс. «Спеціаліст першої категорії»
2 Бут Ірина Миколаївна 24.01. 1976 Практичний психолог Глухівськитй державний педагогічний інститут, 1998, вчитель трудового навчання; Сумський державний педагогічний університет ім. А.С. Макаренка, 2009, практичний психолог 19 р., 8 міс. «Спеціаліст першої категорії»
3 Красновид Світлана Миколаївна

 

06.10. 1967 Вихователь Ніжинський державний педагогічний інститут, викладач російської мови і літератури, 1988 36 р.                    9 міс «Спеціаліст першої категорії»
4 Ніколаєнко Тетяна Олексіївна

 

12.07.                 1980 Директор ( Глухівський національний педагогічний університет ; вихователь дошкільного закладу, організатор дошкільного виховання, 2010 24 р.                      7 міс. « Спеціаліст першої  категорії»
5 Романенко Валентина Володимирівна

 

16.01. 1966 Вихователь Путивльське педагогічне училище, вчитель початкових класів, 1985 39 р.               10 міс 10 тарифний розряд
6 Ярошенко Світлана Олександрівна 03.12. 1972 Вихователь Глухівський державний педагогічний інститут, вчитель початкових класів, 1997 25 р.                    2 міс. «Спеціаліст другої категорії»

              Віковий  склад педагогів станом на 01.09.2025 р. такий:

Вік педагогічних працівників Кількість %
20-30 років
30 – 40 років
40-50 років 2 33 %
50 – 60 років 4 67%
60 – 65 років

               

                   Освіта педагогів станом на 01.09.2025 р. :

Освіта Кількість %
Навчальні заклади І – ІІ рівнів акридитації 1 28 %
Навчальні заклади ІІІ – ІV рівнів акредитації 5 72%

Кваліфікаційний рівень педагогічних працівників

Категорія Кількість %
Вища 0 0 %
Перша категорія 4 72%
Друга категорія 1 14 %
Спеціаліст 0 0 %
Тарифний розряд 1 14 %

На сьогодні, підвищення кваліфікації педагогічних працівників не обмежується лише курсами підвищення кваліфікації. Підвищення кваліфікації педагогів на сучасному етапі здійснюється шляхом формальної, неформальної та інформальної освіти за очною, заочною, дистанційною формами навчання або їхнім поєднанням. Педагоги мають можливість самостійно долучитися до короткострокового підвищення кваліфікації шляхом участі у тренінгах, семінарах, семінарах-практикумах, семінарах-нарадах, вебінарах, майстер-класах за різними професійними темами і проблемами, а саме протягом 2024 – 2025 навчального року педагоги закладу долучилися до навчання :

П.І.П. педагога Посада Тема навчання Документи, що підтверджують
1 Ніколаєнко Тетяна Олексіївна Директор «Внутрішня система забезпечення якості освіти в закладах дошкільної освіти :створення та розбудова» з 17.03.2025 по 25.06.2025 Сертифікат 2025/109 від 25.06.2025          на 90 годин
2 Бут Ірина Миколаївна Практичний психолог «Психологічна допомога при військовій травмі» Сертифікат  від 26.04.2025 на 10 годин
«Технології роботи з депресією : інтегративний підхід з використанням КПТ (СВТ), АСТ, РРТ, EFT, МВСТ Сертифікат від 24.04.2025            42 години
«Програма підготовки спеціалістів по роботі з біженцями та переселенцями» Сертифікат №621390 від 15.09.2024                42 години
«Робота з ПТСР в умовах воєнного стану» Сертифікат №621495 від 21.10.2024                42 години
3 Красновид Світлана Миколаївна Вихователь Участь у проекті «Думай на рівних» Сертифікат  04.12.2024 на 16 годин
4 Ярошенко Світлана Олександрівна Вихователь Участь у проекті «Думай на рівних» Сертифікат  04.12.2024 на 16 годин

Реалізувати самоосвітню діяльність педагоги мали можливість у різноманітних методичних заходах, конкурсах, виставках.

 

 

Вид діяльності

Планова кільк. педагогів Фактична

кільк.

педагогів

 

%

1. Курси підвищення кваліфікації 3 3 100
2. Атестація 2 2 100
3. Самоосвіта 6 6 100
4. Участь у роботі творчої групи 4 4 100
5. Участь у підготовці та проведенні методичних заходів 6 6 100

Упродовж 2024 – 2025  навчального року у закладі проводилася систематична робота з охорони праці та безпеки життєдіяльності, цивільного захисту:

– ретельно опрацьовується нормативно-правова база щодо діяльності ЗДО в умовах воєнного стану;

– здійснює роботу служба охорони праці, призначені відповідальні;

– розроблені, затверджені та обліковані інструкції з охорони праці;

– щороку визначається готовність закладу до нового навчального року, осінньо-зимового періоду;

– організовано проходять медичні огляди працівників;

– розроблені та поетапно виконуються комплексні плани-заходи з охорони праці, цивільного захисту та пожежної безпеки;

– оновлені відповідно до сучасних реалій посадові інструкції для педагогічних працівників та інших служб з комплексом завдань з охорони праці та безпеки життєдіяльності, цивільного захисту в умовах правового режиму воєнного стану.

Особлива увага приділялася впровадженню чітких алгоритмів дій у разі небезпеки, організації безпечного освітнього простору у закладі, обладнанню укриттів відповідно до вимог і рекомендацій ДСНС та комфортного перебування в укриттях учасників освітнього процесу.

Охорона та зміцнення здоров’я дітей, формування звички до здорового способу житття, цивільний захист були і залишаються актуальними та першочерговими завданнями дошкільного закладу. До колективу закладу доведені чіткі інструкції щодо реагування на небезпечні ситуації, загрози, план евакуації.

Методична  робота закладу дошкільної освіти   у 2024-2025 навчальному році проводилась відповідно до  змісту Концепції розвитку закладу, Річного плану роботи та потреб сучасного суспільства, спрямовувалась на продовження  спільної роботи закладу дошкільної освіти і сім’ї  для забезпечення діяльнісного підходу до формування основ  соціальної компетентності, адаптації до соціального середовища у дітей раннього та молодшого дошкільного віку шляхом забезпечення наступності у формуванні  всебічної компетентності здобувачів освіти шляхом запровадження інтерактивної взаємодії  в процесі формування елементарної грамотності,  діалогічного та зв’язного мовлення на заняттях та в повсякденному житті; вдосконалення психологічного супроводу  з метою  спрямування освітнього процесу від накопичення знань до формування компетентностей (здоров’язбережувальна, комунікативна, предметно-практична, сенсорно-пізнавальна, природничо-екологічна, художньо-продуктивна, мовленнєва, соціальна,  особистісно-оцінна) в процесі підготовки дітей до шкільного життя відповідно до Концепції «Нової української школи».
Зміст методичної роботи в  ЗДО №2 «Вербиченька»  будується на основі державного стандарту –   Базового компонента дошкільної освіти (оновленого),  державних документів про освіту, науково-педагогічних досліджень, навчальних планів, Освітньої програми Закладу дошкільної освіти  на 2024 – 2025 н. р. ,  Освітньої програми для   дітей  від 2 до 7 років «Дитина», інструктивно-методичних матеріалів .
Згідно річного плану на 2024- 2025 н. р. методична робота  в ЗДО була спрямована на вирішення пріоритетних  завдань колективу:

  1. Удосконалення форм, змісту і методів розвитку формування у дітей дошкільного віку навичок здорового і безпечного способу життя шляхом здійснення комплексного підходу до організації безпечного освітнього середовища.
  2. Забезпечення всебічного розвитку дитини дошкільного віку, набуття нею життєвого соціального досвіду та управлінська діяльність закладу.
  3. Формування національно-мовної культури на основі історичних цінностей Українського народу.

Педагогічний колектив ЗДО  протягом року спрямовував зусилля на вирішення науково-педагогічних проблем:

  • Формування в дітей дошкільного віку основ громадянськості завдяки участі в проектній діяльності громадянсько-патріотичного змісту
  • Підвищення ефективності освітнього процесу в ЗДО шляхом впровадження інноваційних освітніх технологій.
  • Формування екологічної компетентності  дітей через пошуково-дослідницьку діяльність.
  • Формування основ здорового способу життя дошкільників шляхом використання нових активних форм і методів роботи.

В умовах військового стану в Україні  методична робота була  спрямована на навчання педагогів сучасним прийомам    роботи з дітьми в укритті , впровадженню передового педагогічного досвіду, забезпечення безпеки та збереження здоров’я дітей в ЗДО.

Професійна діяльність педагогічного колективу була спрямована  на реалізацію сучасного особистісно-орієнтованого підходу до дітей, який передбачає формування у дитини здібностей і бажання усвідомлювати себе як особистість. Ці домінуючі ідеї обговорювалися на педагогічних радах, педагогічних читаннях, під час індивідуальних і групових консультацій. На їх основі здійснювалась корекція педагогічного стилю роботи вихователів.

У серпні  2024 року  відбулося засідання   педагогічної ради  «Особливості організації діяльності ЗДО у новому навчальному році в умовах воєнного стану» на якій  визначили напрямок  розвитку закладу  у новому навчальному році, затвердили річний план ЗДО, Освітню програму  ЗДО на 2024-2025 рік,  та розклад занять на 2024- 2025 навчальний рік.

У листопаді 2024 року була проведена педагогічна рада на тему: «Створення безпечних умов для всіх учасників освітнього процесу»  На педагогічній раді   обговорювалися питання  створення  безпечних умов  для організації діяльності дітей  в ЗДО як одного із важливих аспектів  діяльності закладу,  формування у дітей навичок безпечної поведінки. Учасники педагогічної ради розглянули особливості забезпечення освітнього середовища у ЗДО і сім’ї вільного від проявів будь-яких форм насильства та  дискримінації. Педагогічні працівники  обмінялися власним досвідом  ефективної організації предметно-практичної діяльності дітей у різних вікових групах та її ресурсне забезпечення.

В лютому 2025 року провели педагогічну раду на тему: «Патріотичне виховання особистості  дошкільника в сучасних умовах». В ході засідання  учасники педради розглянули  питання організації роботи з дітьми  з патріотичного виховання. Обговорили завдання патріотичного виховання дошкільників відповідно до вимог  Базового компоненту дошкільної освіти. Розглянули особливості  формування соціально-громадянської компетентності дошкільника за  принципом  інтеграції та визначили  шляхи підвищення ефективності національно-патріотичного виховання в умовах ЗДО. На педагогічній раді педагоги презентували  дидактичні ігри з патріотичного виховання для дошкільнят.
У травні 2025 року  провели засідання педагогічної ради «Забезпечення

якості дошкільної освіти»  про підсумки роботи за рік. На цьому засіданні педагоги проаналізували  роботу закладу за 2024-2025 навчальний рік   та оговорили результативність взаємодії усіх ланок  дошкільної освіти з питань забезпечення готовності дітей до навчання в НУШ в умовах військового стану,  результати самооцінювання освітніх і управлінських процесів ЗДО з напряму оцінювання «Освітнє середовище» та винесли рекомендації вихователям щодо покращення  освітньої роботи з дітьми роботи з дітьми і проведення літнього оздоровчого періоду.

В дошкільному закладі протягом навчального року діяв   теоретичний семінар «STREAM-освіта, як напрямок інтегрованого навчання та виховання дошкільників», метою роботи  якого було ознайомлення  педагогів ЗДО з перевагами STREAM-освіти дітей дошкільного віку, а саме: навчання за темами, а не за предметами (дитина бачить зв’язок між науками, навчання стає насправді системним); інтеграція за темами, формами діяльності, поповнити знання про нетрадиційні методи і прийоми освітньої роботи з дітьми дошкільного віку, розвивати пізнавальний інтерес та бажання поповнювати і вдосконалювати свої знання та практичні навички для подальшої успішної роботи в умовах сучасного закладу дошкільної освіти.

Участь   педагогічних  працівників у роботі семінару  сприяла підвищенню  рівня  знань і вмінь щодо впровадження STREM – освіти   для формування  базових компетентностей дошкільників; розширенню обізнаності щодо методів та прийомів керівництва; розвитку творчого підходу;  забезпечило розвиток  педагогічної  майстерності.  Під час семінару  педагоги вчилися  створювати умови  для осягнення дітьми закономірностей та взаємозв’язків довкілля. що  забезпечують формування у дітей цілісної картини Всесвіту.

Одним із     важливих  напрямів  роботи   ЗДО №2 є  збереження і зміцнення здоров’я дітей.  Турбота про фізичне здоров’я, покращення показників фізичного розвитку, підвищення опірності організму до несприятливих факторів внутрішнього і зовнішнього середовища одне з головних завдань закладу дошкільної освіти.  В закладі створені   необхідні умови для збереження та зміцнення здоров’я вихованців. Діє спортивна зала, оснащена спортивним обладнанням.  Забезпечується оптимальний руховий режим. Завданням педагогів є визначення й фіксування наявних у здоров’ї дитини проблем, визначення їх причин, накреслення шляхів розв’язання кожної. Постійно здійснюється нагляд за станом здоров’я, психічного та фізичного розвитку дітей, розподіл дітей на медичні групи для фізкультурних занять і загартування; медико-педагогічний контроль за заняттями фізичною культурою, на кожну дитину оформлено листок  здоров’я. Є спортивний та ігрові майданчики, фізкультурні осередки по всіх вікових групах.  Щоденно проводиться ранкова гімнастика з дотриманням заходів безпеки.

Вихователі забезпечують  дотримання рухового режиму вихованців протягом дня та  постійно працюють над формуванням  у  дітей культурно-гігієнічних навичок під час режимних моментів. Медичний працівник закладу щоденно здійснює медичний контроль за станом здоров’я дітей, вчасним проходженням медичного огляду працівниками закладу.

Значна увага приділяється формуванню мовленнєвої компетентності старших дошкільників. Організовуючи різні форми роботи, вихователі створюють умови для активного спілкування дітей, обміну думками, судженнями. Діти вміють будувати речення,  послідовно і логічно відповідати на запитання.
Впровадження нових ігрових та діяльнісних методів роботи в ЗДО в освітньому процесі дає  змогу підвищити рівень комунікативної компетентності дітей, сформувати уявлення  про навколишній світ та  відношення до тієї або іншої проблемної ситуації, сприяти навичкам активної та творчої колективної взаємодії, розвивати творчий потенціал дітей і підвищити рівень їх соціальної адаптації.

Велика увага приділяється безпеці дітей,  в закладі  систематично  на початку кожного місяця проводяться Дні безпеки, відповідно до річного плану у жовтні проводився «Тиждень безпеки дитини»,   в грудні провели Тиждень безпеки на річках і водоймах у зимовий період», в березні організували «Тиждень безпеки на річках і водоймах під час весняних паводків», у квітні проводили «Тиждень знань з безпеки  життєдіяльності дітей», у травні  пройшов   «Тиждень безпеки дорожнього руху» під час якого організували зустріч дітей з передставниками патрульної поліції, які провели цікаву бесіду з дітьми щодо важливості дотримання правил дорожнього руху. З метою формування основ компетентності безпечної життєдіяльності дитини протягом року в ЗДО відбулися виставки у всіх вікових групах, розваги.

Індивідуальні форми методичної роботи з педагогічними кадрами включали консультування та  самоосвіту педагогів.

Протягом року  для вихователів ЗДО проводилися консультації, які охоплювали різні аспекти  освітньої роботи в закладі. Відповідно до запитів педагогів  проводилось індивідуальне консультування з питань організації та  методичного забезпечення освітнього процесу. Значна увага  приділялася питанням безпеки дітей в умовах воєнного стану. Вихователям було запропоновано  низку консультацій з питань безпеки під час війни, щодо організації  освітньої роботи з дітьми в укритті.

Оновлений Базовий компонент дошкільної освіти передбачає, що педагог має бути високопрофесійною, духовно розвиненою, творчою, ініціативною особистістю, яка постійно удосконалюється, підвищує свою професійну майстерність, зростає духовно. Самоосвіта – являється однією із важливіших форм самовдосконалення педагогічного працівника.

Педагоги закладу дошкільної освіти використовують такі форми самоосвіти: робота із  методичною літературою;  періодичними професійними виданнями; беруть участь у роботі   онлайн-семінарів,  педагогічних читань; вивчають і творчо застосовують досягнення перспективного педагогічного досвіду; впроваджують інноваційні розробки. Рівень кваліфікації та педагогічної майстерності у кожного педагога свій, тому кожен самостійно обирає форму методичної роботи, засіб удосконалення педагогічної майстерності.
Протягом 2024-2025 н.р. у  ЗДО №2 «Вербиченька» були організовані виставки, в яких взяли участь вихованці разом з батьками та працівники закладу. Традиційним  стало проведення осінньої виставки виробів з природних матеріалів «Осінній вернісаж» , виставки новорічних композицій  «Зимові візерунки» , створювали великодні композиції та прикрашали подвіря та дитячі майданчики до свята Великодня.

Для сучасної освітньої системи проблема розумового виховання підростаючого покоління надзвичайно важлива. На перший план висувається завдання формування творчої особистості, здатної мислити, аналізувати та діяти вільно, без шаблону. З метою вдосконалення   форм і методів освітньої роботи з дітьми  педагогічні працівники ЗДО №2 «Вербиченька» активно впроваджують інноваційні технології.

Вихователями середньої і старшої  груп впроваджується в   освітній процес  технологія  розвитку творчої особистості            Г.  Альтшуллєра     (ТРВЗ),  музичний керівник  Матвійчук В.О. використовує  методику  К. Орфа  «Творче музикування»  для розвитку музичних здібностей дошкільнят,  вихователь   Красновид С.М. ефективно застосовують методику Л. Фесюкової  «Виховання казкою».  Романенко В.В. використову спадщину В. О. Сухомлинського у вихованні дітей. Ярошенко С.О. у роботі з дітьми активно  використовує методику Ірини Стеценко «Логіки світу» для розвитку логічного мислення вихованців. Також , вихователі ЗДО успішно використовують мнемо таблиці та опорні схеми для розвитку зв’язного мовлення у дітей.

Вихователі усіх вікових груп активно  працюють над впровадженням  альтернативної програми «STREAM- освіта, або стежинки у всесвіт» яка дає можливість розвитку  інтересу дошкільників до технічних дисциплін, розвитку навичок продуктивного та критичного мислення, підготовки дітей до технологічних інновацій життя.

Впровадження інноваційних технологій не лише допомагає дітям в оволодінні знаннями, але й розвиває особисті задатки, креативне мислення, що, забезпечує формування у дітей цілісної картини світу, сприяє підвищенню  якості освітньої роботи в  закладі.

Створення безпечного, комфортного, розвивального освітнього середовища – один із основних принципів діяльності ЗДО №2 «Вербиченька». Значна увага у 2024-2025 н. році приділялася збагаченню та   вдосконаленню  освітнього середовища.  Вихователі поновлювали та збагачували розвивальні осередки у групових приміщеннях, виготовили методичні посібники, поповнили  методичну базу  демонстраційним та роздатковим матеріалами, забезпечували доступність та безпечність освітнього простору.

Протягом 2024-2025  навчального року в  закладі функціонувала внутрішньої системи забезпечення якості освіти та проводилося самооцінювання за напрямом «Освітнє середовище».  Самооцінювання  було проведено за такими критеріями:

  • створення належних, безпечних, доступних умов розвитку, виховання, навчання дітей та праці;
  • створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації;
  • формування інклюзивного, безпечного, розвивального освітнього простору.

За результатами спостереження, вивчення документації, опитування учасників освітнього процесу  стан приміщення і території було визнано безпечним та комфортним для навчання та праці та  таким, що відповідає достатньому рівню.

Забезпечення готовності дітей дошкільного віку до навчання у школі – одне із головних завдань ЗДО №2 «Вербиченька».  В травні 2025 року було проведене тематичне вивчення готовності вихованців старших групи до навчання у школі.  Якість  виконання та реалізації положень Базового компонента дошкільної освіти і завдань чинних програм  визначалась  за Освітніми напрямами: «Особистість дитини»,  «Дитина в соціумі», «Дитина в природному довкіллі», «Мовлення дитини», «Гра дитини»,  « Динина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Дитина у світі культури».

Аналіз досягнень дітей старших груп за Освітнім напрямом «Особистість дитини» показав, що  переважна більшість дітей старших груп 98%  мають сформовані  культурно-гігієнічні навички, самостійно виконують основні гігієнічні процедури, прагнуть бути охайними , вміють правильно користуватися виделкою, серветкою, їдять охайно, дотримуються навичок особистої гігієни.98,7% опитаних дітей  дотримуються правил здоровязбережувальної поведінки, виявляють позитивне ставлення до  оздоровчих традицій. 99,2%  дошкільнят знають та дотримуються правил безпечної поведінки, диференціюють  поняття «безпечне» та «небезпечне».
Значна увага приділяється формуванню мовленнєвої компетентності старших дошкільників. Організовуючи різні форми роботи, вихователі створюють умови для активного спілкування дітей, обміну думками, судженнями. Діти вміють будувати речення,  послідовно і логічно відповідати на запитання.

Під час вивчення рівня знань, умінь і навичок дітей за Освітнім напрямом «Мовлення дитини» були подані завдання на диференціацію понять «речення», «слово», «склад», «звук»; діти в загальному розрізняють ці терміни, складають речення із запропонованим словом, ділять слова на склади.  У дітей сформовані навики визначення місця відповідного звука у слові з опорою на наочний матеріал та без нього, вони правильно визначають тверді та м’які приголосні в словах; вміють самостійно робити звуковий аналіз слів за допомогою схем та фішок.   В середньому 91%  дітей показали високий результат під час звукового аналізу слів. Гарний результат показали старші дошкільники  під час дослідження навичок читання. Із загальної кількості обстежених дітей знають букви 96% дітей. Із них зливають букви у склади 25%, читають слова  38%, читають і розуміють текст 32,5% дітей старших груп.
Значну увагу вихователі старших груп приділяють пізнавальному розвитку вихованців. Для забезпечення високого рівня логіко-математичного розвитку педагоги використовують  інноваційні методи і технології . Дослідження рівня розвитку логіко-математичної компетентнції показало, що старші дошкільники  мають добрі знання з   математики.  98% дітей знають цифри, вміють лічити в межах 10 у прямому і зворотному напрямі,  узгоджують число із цифрою, 58% старших дошкільників класифікують геометричні фігури, 93%  розв’язують прості задачі і приклади,  81% дітей добре орієнтуються у просторі і часі.
Вивчення рівня розвитку соціально-комунікативної компетенції показало, що у 61,3% із загальної кількості обстежених дітей дана компетенція сформована у повній мірі. Ці вихованці  проявляють чемність під час спілкування, самостійно вживають слова ввічливості під час зустрічі з дорослим, контролюють свої емоції, проявляють  готовність вислухати дорослого, підтримують зоровий контакт під час спілкування.

Значна увага в ЗДО №2 «Вербиченька»  протягом навчального року  приділялася психологічному  супроводу дітей дошкільного віку. Практичний психолог  Ірина  БУТ  працювала за  пріоритетними напрямками:

  1. Проведення психологічної просвітницької діяльності, інформування усіх учасників освітнього процесу з питань збереження їхнього соціального благополуччя і психічного здоров’я у зв’язку із воєнним станом на території України.
  2. Формування позитивної я-концепції та сприяння адаптації до сучасних умов життя, як передумови для здорового психічного та соматичного розвитку.
  3. Здійснення психологічного супроводу, сприяння соціальній адаптації дітей шляхом формування соціальних компетентностей, ціннісних орієнтацій у дошкільників, а саме: проведення профілактичних та корекційних занять на розвиток емоційно-вольовоїї, пізнавальної сфери, формування їх мотиваційної готовності до навчання.
  4. Забезпечення ефективного психологічного супроводу дітей «групи ризику», а саме: корекційно – розвивальна робота з дітьми «групи ризику», консультації батьків та педагогів щодо їх супроводу.

Реалізація цих напрямків вимагає безпосередньої роботи як з дітьми, так і з їх батьками, а також працівниками закладу дошкільної освіти.

Психологічний супровід у дошкільному закладі здійснювався шляхом                                                                                               діагностики, профілактики, корекції, просвіти, консультування, організаційно-методичної роботи.

Робота практичного психолога з дітьми полягає у забезпеченні психологічної підтримки, діагностиці та розвитку дітей усіх вікових груп.

Із дітьми І молодшої групи проводилися заняття спрямовані на підвищення рівня адаптації, розвитку дрібної моторики, мовлення та соціальної взаємодії, спрямовані на розвиток емоційно-вольової сфери, підвищення рівня адаптації, розвитку дрібної моторики та творчих навичок.

Психологічний супровід дітей середньої  групи передбачав розвиток емоційно-вольової сфери, соціальної взаємодії, психічних процесів та формуванню у дітей стресостійкості: заняття «Ми дружні хлопці та дівчата», «Пригоди емоцій», «5 уроків метелика», «Різні є звірята й люди, з ними обережним буду», психотерапевтична казка «Чудова вежа», «Добро починається з тебе», «Яке воно – щастя? Обдаруй щастям іншого», «Кораблик гарного настрою».

Зі старшими дошкільниками заняття були спрямовані на розвиток пізнавальних процесів, мотиваційної та емоційно-вольової сфери, готовності до школи , навчання дітей навикам релаксації та дихальним вправам, що сприяють розслабленню та заспокоєнню: корекційно-розвиткова програма «Розвиток пізнавальних процесів у дошкільників», корекційної-розвиткова програма «Профілактика психічного здоров’я та емоційних розладів у дітей старшого дошкільного віку», заняття «Правила гігієни», «Ми дружні хлопці та дівчата», «Пригоди емоцій», «З незнайомими людьми – обережним будь завжди», психотерапевтична казка «Чудова вежа», «Чарівні слова зігрівають наші серця», «Яке воно – щастя? Обдаруй щастям іншого», «Щаслива дитина», «Чому каченя було гидким», «Ми – різні , ми – рівні», «Квіти дружби», «Що таке щастя?», «Кольорові емоції».

Дослідження психологічної готовності до школи показало, що більшість дітей проявляють бажання вчитися, мають уявлення про школу та бажання прийняти нову для себе соціальну роль, приміряти позицію учня. І головне діти  проявляють бажання вчитися.  Аналіз результатів свідчить, що із 40 респондентів сформована мотиваційна готовність –  70 % дітей, сформована  на середньому рівні – 46% дітей.
Інформація щодо проведеної роботи адміністрацією закладу постійно висвітлюється  в групі  ЗДО №2 «Вербиченька»  у соціальній мережі Facebook, а вихователями  – батьківських групах у мобільному додатку Viber.

Значна увага приділялась роботі з родинами вихованців. Батьки є першим суспільним середовищем дитини, а родина провідним інститутом соціалізації.
Налагодження взаємодії з родинами вихованців відбувалося за такими основними напрямками: просвітницька робота, консультативна і корекційно- розвивальна робота.  Такий підхід позитивно впливає на якість освіти в ЗДО.

Батьки беруть  активну участь в оглядах-конкурсах, конкурсах поробок з природного матеріалу «Осінній вернісаж» конкурсах малюнків, зимових конкурсах : «Зимові візерунки», « Новорічне диво», « Писанкове диво», а також онлайн-флешмобах, які проводилися Управлінням  освіти Хмільницької міської ради.

Аналіз роботи вихователів та діяльності дітей свідчать про те, що більшість вихователів володіють ефективними засобами впливу на дітей, забезпечують розвивальний характер навчання, високий рівень розумової активності дітей, формування стійких навичок, умінь,знань.

Робота над методичними проблемами активізувала форми методичної підготовки кожного вихователя, надала чіткості і цілеспрямованості практичним заходам з різними категоріями вихователів. Творчі здобутки кращих педагогів садочка стали надбанням колективу. Аналіз методичної роботи, проведеної протягом 2024-2025 н.р. показав, що у садочку створюються  належні умови для розкриття можливостей і здібностей педагогів, для освоєння ними передового педагогічного досвіду, сучасних педагогічних технологій.
Підбиваючи підсумки роботи  педагогічного колективу за 2024-2025 навчальний рік, аналізуючи методичний рівень освітньої діяльності, можна зробити висновки, що вся робота закладу була спрямована на підвищення професійного рівня педагогів відповідно до вимог Базового компоненту дошкільної освіти в Україні; активізацію інноваційної діяльності педагогів; створення предметно-просторового розвивального середовища, яке б сприяло ефективному формуванню життєвої компетентності дошкільника; на формування і розвиток гармонійної особистості кожної дитини; пошук ефективних педагогічних впливів для досягнення нової якості дошкільної освіти.

Постійно  підтримувався належний матеріально-технічний стан приміщення та території ЗДО №2 «Вербиченька». В результаті комплексного самооцінювання матеріально-технічного стану та території закладу на кінець 2024 – 2025 навчального року маємо позитивні результати:

  • все обладнання території і приміщень закладу справне;
  • дотримуються вимоги щодо обладнання дитячих ігрових майданчиків тіньовими навісами, ігровим та фізкультурно-спортивним обладнанням (проведені поточні ремонти:ремонт деревяних елементів та фарбування ігрового обладнання);
  • усі групові приміщення забезпечені водонагрівачами, пилососами;
  • постійно поповнюється м’який інвентар: постільною білизною, рушниками для дітей, спецодягом для працівників, гардинами та шторами, покривалами, килимами, килимовими доріжками тощо;

Провівши ретельний аналіз діяльності ЗДО №2 «Вербиченька» за 2024 – 2025  навчальний рік, залишаються невирішеними  першочергові проблеми адміністративно-господарського спрямування:

  • ремонт асфальтного покриття на території закладу;
  • встановлення пожежної сигналізації;
  • поповнення дитячих майданчиків ігровим обладнанням.

У новому навчальному році також залишаються інші потреби, виконання яких не потребує особливих фінансових витрат:

  • розмальовування на території закладу асфальтних доріжок для дитячих ігор (у технології «Стіни, стеля, підлога, які говорять») та облаштовування на майданчиках і квітниках цікавих ігрових композицій;
  • оновлення навчально-методичного забезпечення у вікових групах та у методичному кабінеті;
  • зміцнення осередків розвивального предметно-ігрового середовища у вікових групах відповідно до оновленого Базового компоненту дошкільної освіти (2021) та сучасних вимог;
  • необхідна ефективніша співпраця усіх педагогів в організації діяльності сайту закладу;
  • активне використання інтерактивних форм та методів партнерської взаємодії з батьками вихованців;
  • активне освоєння комп’ютера та впровадження в освітній процес сучасних комп’ютерних технологій;
  • активна участь у фахових конкурсах педагогів, які планують підвищувати кваліфікаційні категорії;
  • організація харчування дітей у закладі за новими нормами та порядком організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затверджених Постановою КМУ № 305 від 24.03.2021 року з дотриманням норм харчування;
  • залишається на постійному контролі підвищення якості дошкільної освіти та підвищення інноваційної компетентності педагогів.

Провівши детальний аналіз діяльності ЗДО №2 «Вербиченька» за 2024 – 2025  навчальний рік та оцінивши усі сильні і слабкі сторони у роботі нашого колективу в  воєнного стану в Україні, у наступному 2025 – 2026 навчальному році адміністрація та колектив закладу спрямує свою діяльність на дотримання вимог організації освітніх і управлінських процесів закладу та внутрішньої системи забезпечення якості освіти за напрямом оцінювання «Здобувачі дошкільної освіти (освітній процес і компетентність дітей)» із визначенням річних завдань на майбутній період:

          Завдання педагогічного колективу на новий 2025 – 2026  н. р.  

  1. Забезпечувати всебічний розвиток особистості дошкільника через використання інновацій, інтегрований підхід та реалізацію завдань Альтернативної програми формування культури інженерного мислення в дітей перед шкільного віку «STREAM-освіта або Стежинки у Всесвіт»
  2. Забезпечити виконання вимог щодо особливостей організації освітнього процесу в ЗДО в умовах воєнного стану, створення безпечних умов для здобуття дошкільної освіти та педагогічної діяльності.
  3. Продовжувати формувати національно-патріотичну самосвідомість дошкільників у різних видах діяльності.
  4. Провести самооцінювання діяльності закладу за напрямом оцінювання «Здобувачі дошкільної освіти (освітній процес і компетентність дітей)».

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *