Тест на визначення темпераменту

Спробуйте визначити, до якого типу ближче всього ставиться ваша дитина, і зрозуміти, що в його характері допоможе йому домогтися успіху, а що – може заважати.

  1. Чи швидко ваша дитина звикає до незнайомих людей? Чи швидко знаходить загальну мову з ними?

а) Швидко знаходить загальну мову, швидко звикає.

  1. b) Довго звикає до незнайомих людей.

с) Важко однозначно сказати.

  1. Чи легко дитина переходить від однієї діяльності д інший або нього необхідно якийсь час, щоб перешикуватися?

а) Легко переходить від однієї діяльності до іншої.

  1. b) При переході від однієї діяльності до іншої перебудовується довго й із працею.

с) Важко сказати.

  1. Наскільки сильні емоції вашої дитини?

а) Майже неймовірно, щоб він розбудувався.

  1. b) Жива гойдалка емоцій.

с) Іноді він (вона) плаче ридма через дурницю, а іноді сприймає все спокійно «як удав».

  1. Який темп реакції звичайно у вашої дитини?

а) Любить робити все повільно, неквапливо.

  1. b) Завжди квапитися робить все швидко.

с) Завжди різний.

  1. Ваша дитина завжди зайнята й у русі або тихнула й спокійна?

а) Подовгу сидить і тихо грає.

  1. b) Завжди в русі, навіть коли сидить.

с) Важко однозначно відповісти.

  1. Настрій.

а) Переважає гарне.

  1. b) Часто міняється.

с) Частіше буває замисленим і смутним.

  1. d) Важко визначити.
  2. Ігри.

а) Полюбляє гучні, рухливі, не конфліктує.

  1. b) Рухливі з елементами спорту, часто конфліктує з однолітками.

с) Любить спокійні, не конфліктує.

  1. d) Воліє грати один.

 

А тепер підрахуйте бали. За кожну відповідь нараховуйте 1 бал/

 

Темперамент дитини

1 2 3 4 5 6 7 усього
Сангвінік A a b c b a a
Флегматик B b a c a b c
Холерик A a c b b b b
Меланхолік B b a a a c d

 

Потім порахуйте загальну кількість балів у кожному рядку таблиці. Якщо в якомусь рядку вийшло балів більше, ніж в інших, то цей тип темпераменту який переважає у вашої дитини. Але найчастіше бувають змішані типи: сполучення одного з іншим.

Якщо дитина рухлива, легко пристосовується, конструктивний, товариський, контактний і здатний швидко схоплювати все нове, однак зайво раціональний, не завжди доводить справа до кінця, то він — сангвінік.

Якщо дитина інертна, спокійний, малорухливий, наполегливий, завзятий, повільний,  — флегматик.

Якщо дитина запальна, дратівливий, емоційно реактивен, швидко включається в справу й швидко остигає, вимагає оцінки своїх дій, то він  — холерик.

Якщо дитина нетовариська, замкнута, вразливий, розважливий, неемоційний — меланхолік.

Темперамент як довели вчені, – це даність від природи генетично закладені характеристики від мами й папи. Тому нічого тут не виправиш, та й не потрібно виправляти!

Отже, при виконанні вправі й завдань намагайтеся додержуватися наступних правил, тоді вам буде легше знайти загальну мову зі своєю дитиною.

Якщо дитина – сангвінік: 

– Постійно підтримуйте й схвалюйте дитини, не захвалюючи його.

– Ураховуєте його інтереси в дорученій справі.

– Ставте конкретну мету перед будь-якою діяльністю.

– По можливості намагайтеся демонструвати результати його досягнень.

Якщо дитина – флегматик: 

– Намагайтеся демонструвати результати його досягнень.

– Підтримуйте будь-які починання дитини прояв його ініціативи.

– Будьте поруч із дитиною тоді, коли йому знадобиться ваша допомога.

– Використайте позитивні методи впливу.

Якщо дитина – холерик: 

– Розмовляйте з дитиною спокійним і рівним тоном.

– Ставте перед ним конкретне завдання.

– Демонструйте дитині можливий варіант результатів його діяльності.

– Позитивно оцінюйте його діяльність.

Якщо дитина – меланхолік: 

– Заохочуйте дитини в процесі самої діяльності схваленнями.

– Створіть умови для виконання спільних дій у парі з іншими дітьми або дорослими.

– Якнайчастіше демонструйте досягнення дитини.

– Реально оцінюйте внесок його дій у спільну справу.

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *