Довідка про проведення моніторингового дослідження рівня сформованості життєвих компетентностей дітей та якісної підготовки до навчання у школі у 2023/2024 навчальному році

Довідка про проведення моніторингового дослідження рівня сформованості життєвих компетентностей дітей  та якісної підготовки до навчання у школі  у 2023/2024 навчальному році

 

Проведення моніторингових досліджень якості реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти та освітньої  програми «Дитина»  здійснюється відповідно до нормативних документів.

Метою проведення моніторингового дослідження є вивчення стану реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти та чинних  освітніх програм за освітніми напрямками «Особистість дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Дитина в природному довкіллі», «Мовлення  дитини», «Гра дитини»,   «Дитина у світі  мистецтва»,  «Дитина  в соціумі»

Моніторинг навчальних досягнень дітей за допомогою педагогічного діагностування здійснювався  двічі на рік: на початку навчального року (вхідний моніторинг) та наприкінці навчального року (підсумковий). З метою проведення цілеспрямованого обстеження рівня засвоєння програмового матеріалу дошкільниками відповідно до освітніх напрямків Базового компонента дошкільної освіти, вихователям було запропоновано за картками спостереження, відповідно до визначених критеріїв оцінити досягнення дітей.

В кінці вивчення педагоги  зробили висновки і провели аналіз рівня засвоєння програми, де визначили напрямки, за якими з дітьми необхідно посилити роботу.

Велику увагу всі учасники освітнього процесу приділяли готовності випускників закладу до шкільного життя. За даним направленням був проведений психолого-педагогічний консиліум (21.03.2024 року),  де обговорювали успіхи та недоліки.  За результатами обговорювалися результати проведеної роботи , були розроблені рекомендації по покращенню підготовки – висновок діти готові до навчання у школі.

На виконання статті 22 Закону України «Про дошкільну освіту», наказу Міністерства освіти і науки України від 16.01.2020 № 54 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти», державних вимог до рівня розвиненості та вихованості дитини дошкільного віку, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти, з метою моніторингу якості освітнього процесу у закладі дошкільної освіти, аналізу та визначення заходів роботи з дітьми, які мають недостатній рівень сформованості основних компетенцій упродовж травня 2024 року був  проведений моніторинг розвитку дітей відповідно до віку, вивчено стан підготовки дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі, намічені заходи роботи з дітьми, які мають низький рівень підготовки та проведена відповідна робота.

Моніторингове дослідження розвитку дітей було проведено у всіх  вікових групах  ЗДО №2 «Вербиченька».  Педагогічне вивчення розвитку дітей здійснювалося згідно термінів складеного плану, за методичним посібником «Моніторинг досягнень дітей дошкільного віку згідно з базовим компонентом дошкільної освіти».

Педагогічне оцінювання за системою показників нервово-психічного розвитку проводилося у групах дітей раннього віку у жовтні 2023 року та травні 2024 року, моніторинг фіксувався у  картках нервово-психічного розвитку  дитини раннього віку.

Педагоги були забезпечені інструментарієм для здійснення моніторингу, матеріалами щодо фіксування результатів (таблицями, картками) та матеріалами проведення педагогічної діагностики. Ніколаєнко Т.О., директор (завідувач)  аналізувала та узагальнювала дані педагогічного вивчення на основі результатів моніторингу, на адміністративних нарадах були проаналізовані результати та за динамікою змін у розвитку дошкільників були визначені необхідні методи надання їм допомоги за кожним освітнім напрямом Базового компонента дошкільної освіти, внесені корективи в освітній  процес, як індивідуально для кожної дитини, так і всієї групи в цілому.

Результати моніторингу розвитку дітей за травень 2024 року показали:

Моніторингом було охоплено 8 (53 %) дітей раннього віку: група «Метелики», вихователі Яременко С.В., Пасічнюк О.В. Аналіз особливостей розвитку дітей груп раннього віку   показав, що 8 (100 %) дітей мають нормальний розвиток відповідно віку.

Моніторингом також було охоплено 9 (60%) дітей молодшого дошкільного віку групи «Капітошки». Аналіз  розвитку дітей  молодшої групи показав, що 3 (34 %) дітей мають високий рівень розвитку відповідно до віку, 5 (55 %) дітей – достатній рівень розвитку, 1 (11 %)  дитина має середній рівень розвитку за освітніми напрямами «Мовлення дитини», «Особистість дитини», «Дитина в соціумі». Дітей початкового рівня розвитку немає.   Діти молодшого віку потребують додаткової уваги педагогів з розвитку пізнавальних процесів, художньо-естетичного, логіко-математичного, фізичного, мовленнєвого розвитку та формування ігрової компетентності.

Моніторингом було охоплено 10 (62%) дітей середнього віку  5-го року життя. Аналіз  розвитку дітей  середньої групи «Віночок»  показав, що 6 (60 %) дітей мають високий рівень розвитку відповідно до віку, 4 (40 %) дітей мають достатній рівень розвитку. Дітей початкового та середнього рівня розвитку немає.

Моніторингом було охоплено 16 (80%) дітей старшого дошкільного віку, група «Веселка» . Аналіз  розвитку дітей  старшої групи  показав, що  4 (25 %) дітей мають високий рівень розвитку відповідно до віку,  11 (69 %) дітей  мають достатній рівень розвитку, 1 (6 %) дітей мають середній рівень розвитку за освітніми напрямами «Мовлення дитини», «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Дитина у природному довкіллі», «Дитина у світі мистецтва». Початкового рівня розвитку немає.

Можна стверджувати, що діти повністю готові до навчання в школі.

Це свідчить про результативну роботу педагогів  Бут І.М., Романенко В.В.

Педагоги використовували у своїй роботі ефективні методи та прийоми, які дали можливість дітям активно мислити, висловлювати свою думку, займатися пошуковою діяльністю, проявляти творчість, тобто оволодівати технологією життєтворчості.

Для ефективного та якісного забезпечення освітнього процесу ЗДО педагоги вдосконалювали свої навички у володінні інформаційно-комп’ютерними технологіями, постійно підвищувати свій професійний рівень, вихователі мотивували батьків підтримувати постійний зворотній зв’язок з ними.

У період дії воєнного стану педагоги працювали над впровадженням дистанційних форм надання консультацій та спілкування з батьками із застосуванням електронних платформ Zoom, соціальної мережі Viber, мобільних додатків Messenger, Facebook.

Для дітей, які працювали дистанційно, вихователі проводили та записували відео-заняття, фрагменти дидактичних, пальчикових  ігор, спостережень, надавали рекомендації по підготовці продуктивних видів діяльності, проведенню гімнастики для очей, організовували консультативно-просвітницьку роботу, готували різноманітні поради, рекомендації, консультації, підбірку розвиваючих мультфільмів та відео-роликів для дітей.

Тому діти продовжили засвоювати програмовий зміст відповідно до лексичних тем. Батьки активно долучилися до освітньої роботи з дітьми, підтримували постійний зворотній зв’язок з педагогами.

Аналіз якості освітнього процесу, рівня сформованості компетентностей дітей дошкільного віку за програмою  «Дитина», виконання рекомендацій оновленого Базового компонента дошкільної освіти за підсумками навчального року  дає підстави вважати, що діти засвоїли програму, робота була вагомою та  результативною, як результат – якісна підготовка дітей до навчання в школі.

Виходячи з вищезазначеного, рекомендується:

  1. Усім педагогічним працівникам:

1.1. Працювати над реалізацією завдань програм «Дитина», на виконання завдань оновленого Базового компонента дошкільної освіти та методичних рекомендацій до БКДО, постійно.

1.2. Активно впроваджувати інноваційні методи та прийоми для підвищення пізнавальної активності дітей, постійно.

1.3. Підтримували постійний зворотній зв’язок з батьками при організації освітнього процесу, систематично.

1.4. Проводити роз’яснювальну роботу з батьками дітей необхідності роботи з дітьми вдома з розвитку пізнавальної сфери та мовлення, систематично.

  1. Вихователям дошкільних груп:

2.1. Планувати та проводити індивідуальну роботу з дітьми, які потребують підвищення рівня відповідних компетентностей, за потребою.

2.2. Провести роз’яснювальну роботу з батьками дітей щодо необхідності роботи з дітьми вдома з розвитку пізнавальної сфери, мовлення, художньо-естетичного, логіко-математичного розвитку, за потреби.

 

Директор                                                                    Тетяна НІКОЛАЄНКО

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *