Звіт про літнє оздоровлення в 2019 році

 

 

КОНОТОПСЬКИЙ ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

(ЯСЛА-САДОК) № 2 « ВЕРБИЧЕНЬКА»

КОНОТОПСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

41600 м. Конотоп, вул. Сарнавська , буд. 15 тел. (05447) 2-40-05     e-mail: dnz_2verbuchenka@ukr.net

 

Звіт про літнє оздоровлення в 2019 році

 

Літо  є найсприятливішим  періодом  для зміцнення здоров’я, загартування  та всебічного розвитку дітей. Оздоровлення дітей у літній період – складова частина роботи  дошкільного закладу, тому колектив  нашого закладу приклав  максимум зусиль для  того, щоб дитяче дозвілля   у цей період було змістовним, веселим та цікавим.

За оздоровчий період  2019 року  в закладі оздоровилось 107 дітей. З них :

Діти з малозабезпечених сімей Діти з багатодітних сімей Діти – сироти Діти з вадами розвитку Діти, чиї батьки в АТО
13 дітей 3 дитини 1 дитина 1 дитина 5 дытей

Протягом оздоровчого періоду  перед дошкільним закладом  поставлено важливу  мету – створити  умови для забезпечення  оздоровлення, збереження життя дітей та  подальшого формування  їхньої життєвої компетентності. З огляду на це  всі працівники дошкільного закладу спрямували свої зусилля на  розв’язання  важливих завдань.                                     Зокрема:

  • дотримуватися розпорядку дня, враховуючи чергування фізичних  та психічних навантажень і відпочинку, забезпечувати максимальне перебування на свіжому повітрі, відповідну тривалість сну для дітей відповідної вікової  категорії;
  • проводити санітарно-гігієнічні процедури, дотримуючись  санітарно-гігієнічних норм;
  • забезпечувати достатню рухову активність дітей впродовж дня;
  • організовувати збалансоване, збагачене вітамінами  харчування та раціональний питний режим.

Освітні завдання:

  • узагальнювати, закріплювати та розширювати уявлення про навколишній світ та  самих себе;
  • удосконалювати  набуті впродовж навчального року  вміння та навички;
  • збагачувати практичний досвід  дітей через  залучення до різних  видів діяльності – ігрової, рухової, пізнавальної, художньої, комунікативно-мовленнєвої, пошуково-дослідницької, трудової.

Дошкільним закладом заздалегідь проведено необхідну підготовчу роботу до початку оздоровлення  дітей. Видано відповідні  накази : від 21.05.2019 № 56 – од «Про стан обладнання прогулянкових ділянок та групових кімнат», відповідно до якого  сформовано робочу комісію,  здійснено  огляд приміщень дошкільного закладу  та прилеглої  території з метою перевірки  створення безпечних  умов перебування  дітей в дошкільному закладі протягом оздоровчого періоду ; 15.05.2019 № 55 – од «Про організацію літнього оздоровлення дітей дошкільного віку в закладі дошкільної освіти у  2019 році»; від 21.05.2019 № 58 – од «Про організацію харчування в літній оздоровчий період 2019 року»; від 21.05.2019 № 59 – од  « Про організацію охорони життя і здоров’я дітей в літній період 2019 року» ; від 21.05.2019 №60 – од « Про запобігання шлунково – кишковим захворюванням» ; від 21.05.2019  № 61 – од «Про дотримання питного режиму», якими конкретизовано перелік завдань та закріплено відповідальних осіб.

Протягом травня  здійснено благоустрій всієї  підпорядкованої дошкільному закладу території, частково відремонтовано та пофарбовано наявне  ігрове та фізкультурно-спортивне обладнання на дитячих майданчиках усіх вікових груп, проведено генеральне прибирання  всіх групових кімнат та службових приміщень.

На  виробничій нараді з усіма працівниками дитсадка обговорено питання щодо дотримання санітарно-гігієнічного режиму в закладі протягом оздоровчого періоду, виконання інструкції з безпеки життєдіяльності  дітей, здійснення контролю за  недопущенням  випадків  дитячого травматизму та харчових отруєнь.  Проведено  планові інструктажі  з охорони праці, техніки безпеки, пожежної безпеки з усіма категоріями  працівників закладу.

Шпотою К.М.,  сестрою медичною старшою,  проведено консультування  колективу з питань надання першої долікарняної допомоги постраждалим при виникненні нещасних  випадків, ознайомлено  всіх з пам’ятками щодо запобігання отруєнь отруйними грибами, ягодами, педпрацівникам надано рекомендації щодо  організації загартування дітей влітку, проведення  лікувально-профілактичних та оздоровчих заходів з дітьми  в режимі дня.

На літній період дошкільний заклад переведено на літній режим роботи: навчально-виховний процес розвантажено, перевага надавалася заняттям художньо-естетичного, мовленнєвого, еколого-природничого, валеологічного та фізкультурно – оздоровчого напрямку; забезпечувався  активний руховий режим дітей протягом дня; посилено роботу щодо проведення фізкультурно – оздоровчих та лікувально-профілактичних заходів; раціон харчування дітей  збагачено  вітамінами за рахунок щоденного вживання свіжих фруктів, соки.

План роботи на літній оздоровчий період  розглянуто, обговорено та затверджено  на засіданні педагогічної ради (протокол №4 від 31.05.2019р.).

Чітко виважені, продумані заходи  плану дали змогу забезпечити  систематичну, раціональну й ефективну роботу  всіх підрозділів  і служб  дошкільного закладу, поетапно реалізовувати освітні завдання літнього оздоровчого періоду.       Літо – найкраща пора, щоб розпочати рішучі дії задля зміцнення здоров’я дітей, тому  планом визначено  систему фізкультурно-оздоровчих заходів та заходів щодо загартування  та зміцнення здоров’я дітей протягом літнього періоду.

Літо для наших малюків розпочалося з традиційного свята  до Дня захисту дітей : конкурс малюнків на асфальті «Щаслива країна –   щаслива дитина», фізкультурна розвага « Зигзаги спритності»

Влітку батьки прагнуть, аби їхні діти добре відпочили. Окрім поїздки на море чи до бабусі, малюків можна оздоровити у дошкільному закладі. В нашому садочку літньої пори діти частіше бувають на свіжому повітрі, на майданчиках. Адже саме тут відбуваються основні оздоровчі моменти.

Тому діяльність дошкільного навчального закладу у літній період спрямовується на організацію змістовного, різноманітного буття з метою оздоровлення дітей, забезпечення їхнього активного відпочинку, закріплення, уточнення, розширення запасу набутих упродовж навчального року знань через різні види дитячої діяльності: рухової, ігрової, пізнавальної.

Аби малюки не втомлювалися, вихователі змінюють види діяльності: спочатку – гра, потім – хороводи. У спекотну днину діти відпочивають у затінку дерев.

Найбільш улюбленим місцем є пісочниця. Колективна творча праця об’єднує, вважають педагоги.

Щоденний ранковий прийом дітей розпочинався з ранкової гімнастики на свіжому повітрі, що вводило дітей у  загальний ритм життя та створювало їм гарний настрій.  Перша половина дня присвячувалася   організованій  навчально-пізнавальній, ігровій, фізкультурно – оздоровчій  діяльності дітей. У літній час значна увага приділялася проведенню на свіжому повітрі ігор  з піском, водою, повітрям. Вихователями організовувалася  праця дітей на квітнику, городі, в саду по догляду за рослинами. Літня пора сприяла активнішому контакту з природою через екскурсії, спостереження, дослідницько – пошукову роботу, проведення народних ігор.

Відповідно до  плану роботи на оздоровчий період з дітьми проводилися такі заходи :спортивні ігри з м’ячем «Школа м’яча»  (03.06.2019);ігри – атракціони і рухливі ігри зі стрибками «Класики» (17.06.2019); ігри – естафети « Малі олімпійські ігри» (24.06.2019 ); спортивне свято «Ось ми – спортивні які!»  (07.07.2019); фізкультурна розвага з використанням маршрутних карт (13.07.2019);  ігри та розваги з Петрушкою (29.07.2019) .

Проблеми оздоровлення дошкільнят, зміцнення та збереження їхнього здоров’я ніколи не втрачають своєї актуальності, тому в літній період оздоровчо-профілактична робота в дитсадку була спрямована насамперед на охорону та зміцнення психічного та фізичного здоров’я дітей, підвищення захисних сил організму, виховання стійкого інтересу до рухової активності, звички до здорового способу життя, формування життєво-необхідних рухових умінь, навичок та фізичних якостей, формування культури здоров’я. Після денного сну проводились комплекси гігієнічної гімнастики, до складу якої входили загальнорозвиваючі вправи, вправи для профілактики плоскостопості та порушень постави. Щоденно в кожній віковій групі планувалися рухливі ігри, що в свою чергу забезпечувало активний руховий режим протягом дня. Успіх всіх загартовуючих заходів (повітряні, сонячні ванни, водні процедури і т.д) забезпечувався дотриманням основних принципів загартування: поступовості, систематичності та врахування індивідуальних особливостей кожної дитини.

Проводилася відповідна робота і з педагогами закладу : педагогічні години 17.06.2019 « Формування основ компетентності безпечної життєдіяльності дошкільника» і 02.06.2019 «Рухова активність як засіб повноцінного розвитку дітей»;  консультації  08.06.2019 «Організація роботи з безпеки життєдіяльності дітей у дошкільному закладі»,16.06.2019 «Організація літньої оздоровчої роботи в ЗДО»; 05.07.2019 «Формування у дітей потреби в експериментальній діяльності » і 29.07.2019 «Забезпечення рухової активності, формування фізичних якостей дошкільників у системі фізкультурно – оздоровчої роботи»;  консультації  01.07.2019 «Організація дитячої пізнавальної діяльності влітку»,15.07.2019 «Організація загартування влітку»

Збереження та зміцнення здоров’я дітей неможливе без валеологічної освіти дошкільнят та навчання їх поводження у надзвичайних ситуаціях. Відповідно до Концепції неперервної валеологічної освіти в Україні, робота педагогічного колективу в літній період  спрямовувалась на формування у дітей елементарних уявлень, понять та знань про складові здоров’я людини та вплив довкілля на його зміцнення, формування практичних умінь та навичок для зміцнення здоров’я людини, виховання у дітей інтересу до зміцнення свого здоров’я. Ці завдання вирішувались в процесі різних видів діяльності: заняття, ігрова діяльність, бесіди, екскурсії, наочні форми роботи тощо. Враховуючи актуальність проблеми, вихователі постійно працювали над формуванням культури здоров’я вихованців, прищеплювали розуміння пріоритету здорового способу життя, надавали ґрунтовні знання про основи здоров’я, щоб знання, уміння і навички перейшли у звичні, необхідні потреби.

Ефективність оздоровчої роботи визначалась правильно спрямованою роботою з батьками з даного питання. Під час консультацій, через оформлення батьківських куточків, папок-пересувок вихователі інформували родини про їх вплив на формування фізичного здоров’я дітей. До відома батьків були представлені напрямки формування культури здоров’я у дитячому садку, як саме і коли здійснюються оздоровчі заходи. Санбюлетні, консультації та рекомендації для батьків регулярно змінювались.

Аналіз антропометричних показників дав можливість стверджувати, що в середньому за літній оздоровчий період вага кожної дитини збільшилась на 0,5 кг – 1 кг, зріст на 3-4 см, що відповідає нормі. Вся лікувально-оздоровча та профілактична робота в закладі проходила під керівництвом та контролем  сестри медичної старшої  Шевченко В.М.

Однією з умов збереження та зміцнення здоров’я дитини, підвищення опору її організму до хвороб є повноцінне харчування. В  закладі наявні меню-вивіски (про денне меню), графіки видачі їжі, добові проби, призначені відповідальні особи за організацію харчування, здійснювався  контроль за дотриманням правил      організації харчування  з боку медперсоналу та адміністрації садочка. Кожного дня о 10 годині ранку  організовувався другий сніданок –  діти отримували свіжі соки, вживали фрукти,  ягоди, а під час обіду їх харчовий раціон доповнювали свіжі овочі.

Позаду веселкове літо… Для наших маленьких вихованців воно було  цікавим, захоплюючим та змістовним. Усі проведені протягом літа заходи  запам’ятались дітям новими враженнями  від побаченого, дитячі голівки збагатились новими знаннями, їх тіло здорове, а очі сяють – поставленої мети досягнуто!

Директор (завідувач)                                                              Т. НІКОЛАЄНКО

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *