Освітня програма на 2020 – 2021 навчальний рік

ЗАТВЕРДЖЕНО                                                                                                       СХВАЛЕНО                                                Директор (завідувач)                                                                                             засіданням педагогічної ради                       ЗДО №2«Вербиченька»                                                                                      ЗДО №2«Вербиченька»                             ____Т.НІКОЛАЄНКО                                                                                            протокол №1 від 31.08.2020                «__» __________ 2020 року                                                                             «___» _________ 2020

 

Освітня програма

Конотопського дошкільного навчального закладу (ясел – садка) №2 «Вербиченька» Конотопської міської ради Сумської області   на 2020  – 2021 навчальний рік

    Програма розроблена відповідно до вимог Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту»«Про забезпечення функціонування української мови як державної», Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція) та Концепції Нової української школи.

Освітня діяльність в  закладі дошкільної освіти у 2020 – 2021 навчальному році буде організована відповідно до Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Указу Президента України від 13.10.2015 №580/2015 «Про стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки», Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція), Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді (затверджено наказом МОН України від 16.06.2015 №641), Положення про дошкільний навчальний заклад (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2003 №305), Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 №234), Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності (затверджено наказом МОН України від 20.04.2015 №446), листів Міністерства освіти і науки:  «Організація роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період» (від 16.03.2012 №1/9‑198), «Про організацію фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період» (від 28.05.2012 №1/9-413), «Про розроблення програм для дошкільної освіти» (від 28.02.2013 №1/9-152), «Щодо вирішення окремих питань діяльності керівників гуртків дошкільних навчальних закладів» (18.09.2014 №1/9-473), «Щодо організації роботи з музичного виховання дітей у дошкільних навчальних закладах» (від 02.09.2016 №1/9-454), «Організація фізкультурно-оздоровчої роботи в дошкільних навчальних закладах» (від 02.09.2016 №1/9-456), «Про організацію національно-патріотичного виховання у дошкільних навчальних закладах» (від 25.07.2016 №1/9-396), «Щодо організації взаємодії закладів дошкільної освіти з батьками вихованців» (від 11.10.2017 №1/9-546), «Щодо забезпечення наступності дошкільної та початкової освіти» (від 19.04.2018 №1/9‑249), «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2019/2020 навчальному році» (від 02.07.2019 № 1/9-419), «Про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у 2019/2020 навчальному році» ( від 10.06.2019 № 1/9-365), «Щодо організації діяльності інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах»  ( від12.10.2015 №1/9-487), «Щодо організації інклюзивного навчання у закладах освіти у 2019/2020 н. р» (від 26.06.2019 № 1/9-409), «Щодо організації роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти» (від 14.02.2019 №1/11-1491), власного статуту та інших нормативно-правових документів в сфері освіти.

Конотопський дошкільний навчальний заклад (ясла – садок) №2 «Вербиченька»  здійснює освітньо-виховний процес у 2020 – 2021 навчальному році за такими пріоритетними напрямками:

– гуманітарним,

– фізкультурно-оздоровчим.

Навчальний рік у закладі починається 1 вересня і закінчується 31 травня наступного року, літній оздоровчий період – з 1 червня по 31 серпня.

У період канікул з дітьми проводиться фізкультурно-оздоровча і художньо-продуктивна діяльність.

У дошкільному навчальному закладі встановлено 5-денний навчальний тиждень. Заклад працює з 7.30 до 17.30. Режим роботи чергової групи – 7.00 –  7.30, 17.30 – 19.00 .

Враховуючи підсумки освітньої діяльності за минулий навчальний рік педагогічний колектив закладу дошкільної освіти продовжує спрямовувати свою діяльність у наступному році на вирішення методичної теми: «Постійне підвищення рівня професійної майстерності і інноваційної культури кожного педагога, формування цілісної, національно свідомої, творчої, життєво компетентної особистості в умовах інноваційного розвитку дошкільної освіти»  та  визначає на 2020-2021 навчальний рік такі пріоритетні завдання:

  1. Створити належні умови для отримання дітьми якісної дошкільної освіти через компетентність і практичну готовність педагогів працювати в умовах реалізації особистісно орієнтованої моделі дошкільної освіти шляхом впровадження інноваційних педагогічних технологій з метою реалізації принципів гуманізації та індивідуалізації, інтегративності педагогічного процесу в дошкільному навчальному закладі.
  2. Реалізувати освітню лінію “Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі” шляхом інтеграції змісту дошкільної освіти через формування у дітей пошуково-дослідницьких умінь, елементарних математичних уявлень, цілісної картини світу, компетентної поведінки у різних життєвих ситуаціях і здатність застосовувати отримані знання у практичній діяльності (ігровій, трудовій, сенсорно-пізнавальній, математичній тощо).
  3. Здійснювати освітній процес в групах старшого дошкільного віку на принципах наступності та перспективності з метою забезпечення єдності, взаємозв’язку та наскрізної узгодженості його мети, змісту, методів, форм організації з освітнім процесом дітей молодшого шкільного віку відповідно до Базового компонента дошкільної освіти і Державного стандарту початкової освіти.
  4. Забезпечити становлення особистості дитини-дошкільника, її фізичний, комунікативний, пізнавальний, соціально-моральний, художньо-естетичний, креативний, мовленнєвий розвиток, набуття практичного досвіду шляхом формування різних компетентностей (згідно Базового компонента дошкільної освіти) через провідні види діяльності дошкільників.
  5. Формувати високий рівень збереження, підтримки і збагачення фізичного, психічного, соціального і духовного здоров’я дітей в умовах дошкільного закладу освіти і сім’ї.
  6. Продовжувати спрямовувати впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у практику роботи педагогів дошкільного навчального закладу з дітьми.

У закладі дошкільної освіти функціонує 5 груп::

– 1 І молодша група  –  з 2 до 3-х років;

–  1 ІІ молодша група – 4-й рік життя;

– 1 група  середня  – 5-й рік життя;

– 2 група старші  – 6-й рік життя.

Заклад дошкільної освіти  забезпечений кваліфікованими педагогами.  Освітньо-виховний процес забезпечували педагоги в кількості 11 осіб, а саме: директор (завідувач), вихователь-методист, практичний психолог,  музичний керівник,7 вихователів.

Заклад реалізує різні форми охоплення дошкільною освітою дітей мікрорайону: групи повного дня, короткотривалого перебування, соціально-педагогічного патронату, забезпечує роботу консультаційного центру.У освітньому процесі закладу реалізується зміст інваріантної та варіативної складової Базового компоненту дошкільної освіти за комплексними та парціальними програмами.

Зміст інваріантної складової забезпечується через чинну Програму виховання і навчання дітей від 2 до 6 (7) років «Дитина» . (Г.В. Бєлєнька, О.Л. Богініч, Н.І. Богданець – Білоскаленко  та ін.) – рекомендовано МОН  ( Лист МОН України №1/11 – 16163 від 09.11.2015 р.), освітню програму «Впевнений старт» для дітей старшого дошкільного віку / [Н.В.Гавриш, Т.В.Панасюк, Т.О.Піроженко, О.С.Рогозянський, О.Ю.Хартман, А.С.Шевчук].

Мета освітньої програми – реалізація комплексу розвивальних, виховних, навчальних функцій та змістовних напрямів організації життєдіяльності в межах вікової компетентності дітей від 2 до 6(7) років із поступовим ускладненням змістовної наповнюваності на кожному віковому етапі.

Освітня програма «Дитина» побудована за лініями Базового компонента дошкільної освіти – Державного стандарту дошкільної освіти України. У Програмі зміст освітньої роботи з дітьми структурований за принципом інваріативності та варіативності.

В інваріативній частині представлено розділи:

  1. Особистість дитини
  2. Мовлення дитини
  3. Дитина в соціумі
  4. Гра дитини
  5. Дитина в природному довкіллі
  6. Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі
  7. Дитина у світі культури

Види діяльності

Розподіл занять на тиждень в організованих видах діяльності укладається за змістовними освітніми лініями відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України  20.04.2015 №446 «Про затвердження гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності». Кількість занять інваріантної складової повністю відповідає вимогам наказу. Види діяльності плануються за освітніми лініями. Реалізація програми передбачає врахування принципу інтеграції освітніх ліній у відповідності з віковими можливостями і особливостями вихованців.

БАЗОВИЙ КОМПОНЕНТ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Базовий компонент дошкільної освіти затверджено наказом МОНМСУ № 615 від 22.05.2012 “Про затвердження Базового компонента дошкільної освіти (нова редакція)”

Інваріантна складова
освітні лінії:

“Особистість дитини”

“Дитина в соціумі”

“Дитина в природному довкіллі”

“Дитина в світі культури”

“Гра дитини”

“Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі”

“Мовлення дитини”

Варіативна складова

“Комп’ютерна грамота”

“Іноземна мова”

“Хореографія”

“Шахи”

Засади  Базового компонента :

  • Визнання самоцінності дошкільного дитинства, його особливої ролі в розвитку особистості;
  • Збереження дитячої субкультури;
  • Створення сприятливих умов для формування особистісної зрілості дитини, її базових якостей;
  • Пріоритет повноцінного проживання дитиною сьогодення у порівнянні з підготовкою до майбутнього етапу життя;
  • Повага до дитини, врахування індивідуального особистого досвіду дошкільника;
  • Компетентнісний підхід до розвитку особистості , збалансованість набутих знань, умінь, навичок, сформованість бажань, інтересів, намірів та особистісних якостей і вольової поведінки дитини;
  • Надання пріоритету соціально-моральному розвитку особистості , формування уміння узгоджувати особисті інтереси з колективними;
  • Формування цілісної картини світу, основ світогляду

 

 

Освітня лінія “Особистість дитини” передбачає:

  • Формування позитивного образу “Я”,створення бази особистісної культури дитини,її активної життєдіяльності;
  • Виховання в дитини позитивного ставлення до своєї зовнішності, формування основних фізичних якостей, рухових умінь,культурно-гігієнічних,оздоровчих навичок та навичок безпечної життєдіяльності

Освітня лінія «Дитина в соціумі” передбачає:

  • Формування навичок соціально визнаної поведінки, вміння орієнтуватись в світі людських взаємин, готовності співпереживати і співчувати іншим

Зміст освітньої лінії “Дитина в природному довкіллі” : містить доступні дитині уявлення про природу планети Земля та Всесвіт, розвиток емоційно-ціннісного та відповідального екологічного ставлення до природного довкілля

Зміст освітньої лінії “Дитина в світі культури”: формування почуття краси в її різних проявах, ціннісного ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва, розвиток творчих здібностей, формування елементарних трудових, технологічних та художньо-продуктивних навичок , самостійності , культури та безпеки праці

Зміст освітньої лінії “Гра дитини”: розвиток у дітей творчих здібностей, самостійності , ініціативності, організованості і ігровій діяльності та формування у них стійкого інтересу до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому

Зміст освітньої лінії “Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі”:

  • Передбачає сформованість доступних для дитини дошкільного віку уявлень , еталонів, що відображають ознаки, властивості та відношення предметів і об’єктів довколишнього світу;
  • Спрямована на інтеграцію змісту дошкільної освіти, формування у дітей пошуково-дослідницьких умінь, елементарних математичних уявлень, цілісної картини світу, компетентної поведінки в різних життєвих ситуаціях

Зміст освітньої лінії “Мовлення дитини”: засвоєння дитиною культури мовлення та спілкування, елементарних правил користування мовою у різних життєвих ситуаціях

Форми організації освітнього процесу

Набуття різних видів компетенцій дитиною дошкільного віку відбувається в різних видах діяльності (ігровій ― провідній для дітей дошкільного віку; руховій; природничій; предметній; образотворчій, музичній, театральній, літературній; сенсорно-пізнавальній і математичній; мовленнєвій; соціокультурній та інших) і вимагає практичного засвоєння дитиною системи елементарних (доступних) знань про себе та довкілля, моральних цінностей, уміння доречно застосовувати набуту інформацію.

Організоване навчання проводиться у формі занять, починаючи з 3-го року життя. Протягом дня рівномірно розподіляються всі види активності за основними лініями розвитку залежно від бажань та інтересу дітей.

Тривалість спеціально організованих фронтальних занять становить:

– у першій молодшій групі – не більше 10 хвилин;

– у другій молодшій групі – не більше 15 хвилин;

– у середній групі –20 хвилин;

– у старшій групі –25 хвилин.

Тривалість перерв між заняттями – не менше 10  хвилин.

У освітньому процесі використовуються такі форми організації діяльності дітей: інтегровані, комплексні, індивідуальні, індивідуально-групові, групові заняття, а також міні-заняття упродовж дня, гуртки за інтересами:

у ІІ молодших групах:

з художньо-продуктивної діяльності (декоративне малювання ) – 1 заняття на тиждень,

з художньо-продуктивної діяльності (театралізації) – 2 заняття на тиждень,

у середніх групах:

з художньо-продуктивної  діяльності (театралізації) – 1 заняття на тиждень,

з художньо-продуктивної діяльності (декоративне малювання) – 1 заняття на тиждень,

у старших групах:

з англійської мови – 2 заняття на тиждень.

Робота в гуртках за інтересами дітей ЗДО, є самостійною додатковою організаційною формою освітнього процесу. Її мета: задовольняти потреби й зацікавленості дитини до певного виду діяльності, розвивати її природні, загальні та спеціальні здібності; активізувати дитячу творчість, своєчасно виявляти обдарованість. За бажанням батьків у закладі організовується додаткова платна послуга вивчення англійської мови . Заняття в гуртках за інтересами переважно планується в другій половині дня. Тривалість гурткової роботи – 15-25 хв. залежно від віку дітей. День проведення гурткової роботи визначено у розкладі занять кожної вікової групи.

Для програмно-методичного забезпечення освітнього процесу використовуються навчальні видання, рекомендовані Міністерством освіти і науки України для використання в дошкільних навчальних закладах у 2020 – 2021 навчальному році розміщені на сайті Міністерства освіти і науки України (http://mon.gov.ua/activity/education/doshkilna/norm-baza.html).

Реалізацію змісту освітньої програми здійснює команда педагогів: вихователі, практичний психолог, музичний керівник, сестра медична старша

У закладі впроваджується інноваційна освітня діяльність:

– методика сенсорного виховання за М.Монтессорі;

– методика «Розвивальне читання» Л.Шелестової;

– педагогічна технологія розвитку комунікативних здібностей дітей засобами театральної діяльності;

– вивчаються досвіди роботи вихователів.

 

 

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *