Довідка про проведення моніторингового дослідження рівня сформованості життєвих компетентностей дітей та якісної підготовки до навчання у школі у 2024/2025 навчальному році

Звіт

про результати моніторингу якості освіти  відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти (редакція 2021 р) та освітньої програми  «Дитина» Конотопського закладу дошкільної освіти (ясла – садок) №2 «Вербиченька» Конотопської міської ради Сумської області

 

Відповідно до плану роботи ЗДО №2 «Вербиченька»  на 2024 – 2025 навчальний рік  з 12.05.2025 р. по 23.05.2025 р. було проведено моніторингове вивчення з метою визначення стартових можливостей дошкільників і постановки конкретних завдань на перспективу (моніторинг досягнень дітей  раннього, середнього  та старшого дошкільного віку).

В результаті діагностики з’ясовано, що вся освітня робота з дітьми планується і проводиться відповідно до Базового компонента дошкільної освіти, програми «Дитина», та інших  документів в галузі дошкільної освіти.

Результати, отримані під час вивчення освітнього свідчать про те, що робота ведеться на належному рівні. Процеси життєдіяльності протягом дня здійснюються відповідно до режиму дня, інтересів та запитів дітей.

Обстежено 42 дітей, що склало 76% від загального складу.

Педагогічне обстеження проводилося вихователями у формі організованої безпосередньо освітньої діяльності при використанні спостережень, бесід, ігор.

Результати моніторингового вивчення свідчать:

І молодша група  обстежено 7 дітей :

Освітній напрям «Особистість дитини» –  більшість дітей  молодшої підгрупи має достатній рівень 74,5% і 25,5% дітей мають високий рівень засвоєння. Діти мають уявлення про основні засоби загартування, володіють елементарними навичками безпечної поведінки вдома, користуються предметами за призначенням, намагаються бути охайними, уміють правильно вживати їжу; основні рухи під час ранкової зарядки виконують правильно, на достатньому рівні обізнані належністю до статі, не завжди регулюють власну поведінку в різних видах діяльності.

Освітня лінія «Дитина в соціумі» – моніторинг показав, що більшість дітей (91,5%) мають достатній рівень, 4,3% мають високий рівень і 4,2% мають середній рівень засвоєння. Діти знають своє ім’я, та імена батьків та членів родини. Мають уявлення, що батьки це найрідніші люди, які про них піклуються, знають, що бабуся і дідусь також частина родини, називають предмети домашнього вжитку, мають елементарні уявлення про  працю дорослих удома і в дитячому садку, більшість дітей використовують за призначенням предмети й іграшки. Діти володіють елементарними морально-етичними нормами міжособистісних взаємин, дотримуються їх під час гри.

Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі» – 94,4% дітей мають  достатній рівень,   5,6% дітей мають високий рівень засвоєння. Більша частина дітей розрізняє і називає рослини найближчого оточення, розрізняють тварин і їх дитинчат, зовнішню будову, живлення. Діти мають елементарні уявлення про живу і неживу природу. Мають бажання берегти природу, робити позитивні вчинки.

Освітня лінія «Дитина у світі мистецтва» – 54,6% дітей мають середній рівень, 43% дітей мають достатній рівень і 2,4% дітей мають високий рівень засвоєння. Діти розуміють зміст художніх творів, відповідають на нескладні запитання за змістом, правильно оцінюють поведінку героїв, декламують вірші на пам’ять. Користуються предметами й іграшками за призначенням, знають предмети домашнього вжитку та їх характерні ознаки. Володіють різними техніками малювання, завдання з аплікації виконують разом із дорослим. Виконують таночки за показом вихователя, ритмічно підспівують, виявляють бажання грати на дитячих музичних інструментах.

Освітня лінія «Гра дитини» – 78,4% дітей мають достатній рівень, 21,6% дітей мають високий рівень засвоєння. Діти виявляють творчість у роботі з природним матеріалом, використовують різні конструктори у своїй діяльності, свідомо ставляться до гри з однолітками, використовують іграшки за призначенням, називають різні види іграшок.

Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» – 88,7% дітей мають достатній рівень і 11,3% дітей мають високий рівень засвоєння. Діти порівнюють величини предметів (великий-малий, довгий-корткий, високий-низький) з допомогою дорослого , діти розрізняють геометричні фігури, порівнюють геометричні фігури із предметами схожими за формою, на достатньому рівні орієнтуються в частинах доби, лічать у межах трьох у прямому порядку. Але мають труднощі у визначенні просторового розташування предметів відносно свого тіла.

Освітня лінія «Мовлення дитини» – 50% дітей має середній рівень, 48,1% дітей мають достатній рівень і 1,9% дітей мають високий рівень засвоєння. Діти уміють слухати звуки навколишнього середовища, добре імітують звуки тварин і птахів. За допомогою педагога  складають прості речення, розуміють мовлення дорослих. Діти розуміють запитання і відповідають на них з допомогою дорослого, уживають слова ввічливості. Переказують за допомогою дорослого знайомі казки, правильно вживають слова на позначення частин тіла людей і тварин. Характеризують предмети за істотними ознаками і діями. Відтворюють діалоги дійових осіб в ігровій діяльності.

  

Середня підгрупа обстежено 15 дітей:

Освітній напрям «Особистість дитини» –  більша половина дітей  середньої підгрупи має високий рівень – 47,2%, 23% дітей мають достатній рівень, і 25,5% середній рівень і 7,4% дітей мають початковий рівень засвоєння. Діти володіють елементарними знаннями про основні здоров’язбережувальні  чинники, мають елементарні навички безпечної поведінки з предметами, виокремлюють основні ознаки захворювання, володіють навичками самообслуговування, знають значення фізичних вправ для власного здоров’я, усвідомлюють різні сторони свого характеру, з допомогою вихователя орієнтуються у своїх правах і обов’язках, правильно називають частини тіла й основні органи людського організму.

Освітня лінія «Дитина в соціумі» – моніторинг показав, що більшість  дітей 44,4% мають високий рівень, 13% мають середній рівень, 26,2% мають достатній рівень і 16,4% мають почаатковий рівень засвоєння. Діти знають своє ім’я та прізвище, свій вік і стать, своїх батьків та родичів, усвідомлюють поняття «сім’я», знають назви предметів побутової техніки, знають назви різних професій, вільно спілкуються з незнайомими людьми, свідомо ставляться до гри з однолітками, отримують задоволення від гри, назву нашої держави, символи, знають назву рідного села, називають різні види транспорту. Диференціюють гарне- негарне, добре- погано.

Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі» – 19,8% дітей мають  початковий рівень,   14% дітей мають середній рівень і 33% дітей мають достатній рівень засвоєння, і 33,2% мають високий рівень. Діти мають початкове уявлення про життя людей на планеті Земля, мають знання про пори року, їх характерні  ознаки, знають назви рослин найближчого оточення, розрізняють за допомогою дорослого види живих істот; мають початкове уявлення про те як людина використовує природне довкілля, виявляють бажання захищати природу.

Освітня лінія «Дитина у світі мистецтва» – 28% дітей мають початковий рівень, 25% дітей мають середній рівень і 25% дітей мають достатній рівень засвоєння, і 22% мають високий рівень. Розуміють зміст прочитаного твору, уміють працювати з дитячою книжкою, у малюванні володіють навичками і вміннями для створення малюнка за власним задумом; при користуванні ножицями не потребують допомоги дорослого, співають неохоче, не чітко вимовляють слова.

Освітня лінія «Гра дитини» – 7,4% дітей мають середній рівень, 51,6% дітей мають високий рівень і 41% дітей мають достатній рівень засвоєння. Діти творчо відображають у грі діяльність і взаємини дорослих, в ігровій діяльності використовують різні види конструкторів, класифікують іграшки, використовують іграшки за призначенням, отримують задоволення від гри з однолітками.

Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» – 24,3% дітей мають середній рівень, 56,6% дітей мають високий рівень, 9,4% дітей мають достатній рівень і 9,7% дітей мають початковий рівень засвоєння. Діти порівнюють за допомогою дорослого визначають форму предметів (трикутник, чотирикутник, квадрат, круг), орієнтуються в поняттях: «ранок», «день», «вечір», «ніч»; уміють лічити в межах 5 прямою і зворотню лічбою, утворюють нове число додаванням 1 до попереднього числа, визначають місце кожного числа в ряді чисел від 1 до 5, порівнюють групи предметів за кількістю.

Освітня лінія «Мовлення дитини» – 3,6% дітей має середній рівень, 34% дітей мають початковий рівень, 1,8% дітей мають високий рівень і 60,6% дітей мають достатній рівень засвоєння. Діти знають і називають голосні звуки, частково уміють групувати предмети за характерними ознаками, відгадують описові загадки про предмети, іграшки, істоти, явища природи, знають назви дитинчат тварин і птахів, з допомогою вихователя складають описові розповіді, переказують сюжети знайомих творів, декламують нескладні вірші. Уміють добирати до слів антоніми й синоніми, вживають узагальню вальні слова. Виокремлюють перший звук у слові. Називають голосні звуки.

Старша підгрупа обстежено 20 дітей :

Освітній напрям «Особистість дитини» –  26,3% дітей мають високий рівень, 48,7% дітей мають достатній рівень, і 25% дітей мають початковий рівень засвоєння. Діти мають елементарні уявлення про будову тіла людини і основні функції органів людського організму, дотримуються правил здоров’язбережувальної поведінки, дотримуються правил безпечної поведінки, орієнтуються в основних емоціях і почуттях, оперують займенником «Я», орієнтуються у своїх правах і обов’язках. Самостійно виконують основні гігієнічні процедури, прагнуть бути охайними.

Освітня лінія «Дитина в соціумі» – моніторинг показав, 37,5% дітей мають достатній рівень, 25% мають початковий рівень, і 37,5% мають високий рівень засвоєння. Діти знають ім’я своє, своїх батьків та родичів, усвідомлюють поняття «сім’я», знають назву нашої держави, її столицю, державну символіку, знають народні обереги, дотримуються культури людських взаємин у спілкуванні та спільній діяльності. Мають уявлення про різні професії дорослих та їх особливості. Розуміють. Що з чужими потрібно поводитися обачно. Мають уявлення про школу, особливості діяльності учня та вчителя.

Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі» – 25% дітей мають  початковий рівень, 52% дітей мають достатній рівень, і 23% мають високий засвоєння. Діти мають уявлення про види рослин,  чим вони корисні для людей, розпізнають тварин за зовнішніми ознаками, класифікують їх, знають види птахів, називають пори року, мають загальне уявлення про життя людей на планеті Земля. Усвідомлюють себе частиною  великого світу природи, прагнуть здійснювати природоохоронні заходи для збереження природи.

Освітня лінія «Дитина у світі мистецтва» – 25% дітей мають початковий рівень, 4% дітей мають середній рівень, 46% дітей мають достатній рівень, і 25% мають високий рівень засвоєння. Більшість дітей розрізняють жанр художнього твору, відповідають на запитання за змістом прочитаного, виразно читають напам’ять поетичні твори, створюють власні художні образи в різних видах образотворчої діяльності. Співають улюблені пісні емоційно виразно.

Освітня лінія «Гра дитини» – 25% дітей мають початковий рівень і 40% дітей мають достатній рівень засвоєння, і 35% мають високий рівень засвоєння. Діти впізнають різні види іграшок, знають властивість іграшок, уміють за допомогою дорослого та самостійно організувати спільну з однолітками діяльність, в ігровій діяльності використовують різні види конструкторів, класифікують іграшки, використовують іграшки за призначенням.

Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» – 3% дітей мають середній рівень, 44% дітей мають високий рівень, 19% дітей мають достатній рівень і 34% дітей мають початковий рівень засвоєння. Діти порівнюють предмети за висотою, товщиною, шириною, довжиною, розпізнають геометричні фігури, володіють кількісною і порядковою лічбою в межах 10. Класифікують геометричні фігури за певною ознакою, обчислюють приклади в межах 5 на додавання і віднімання. За допомогою вихователя розв’язують нескладні задачі, розпізнають геометричні фігури і їх властивості, класифікують за певною ознакою.

Освітня лінія «Мовлення дитини» – 1,2% дітей має середній рівень, 25% дітей мають початковий рівень, 44% дітей мають достатній рівень засвоєння, і 29,8% мають високий рівень засвоєння. Більшість дітей мають достатній рівень сформованості. Правильно вимовляють всі групи звуків рідної мови, добирають слова, що виражають емоції, розуміють, що в Україні українська мова є державною, слухають і розуміють мовлення дорослих, уміють підтримати розмову, намагаються переказувати казки і оповідання, складають описи знайомих репродукцій картин. Уміють складати прості і складні речення.

Аналіз результатів моніторингового вивчення  свідчить про достатню кількість дітей з високим рівнем знань порівняно з попереднім моніторингом, дані результати націлюють вихователів на систематичну та цілеспрямовану роботу з вихованцями з усіх компетенцій шляхом використання індивідуальної роботи, освітніх технологій, роботі в парах тощо.

Проведення моніторингового дослідження у групах дітей дошкільного віку дало змогу відстежити динаміку розвитку особистості дошкільника, встановити загальну картину розвиненості вихованців, що дозволить педагогам більш плідно і ефективно працювати над проблемами виявленими в ході вивчення.

Вам може бути цікаво...

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *