Тест на визначення темпераменту
Спробуйте визначити, до якого типу ближче всього ставиться ваша дитина, і зрозуміти, що в його характері допоможе йому домогтися успіху, а що – може заважати.
- Чи швидко ваша дитина звикає до незнайомих людей? Чи швидко знаходить загальну мову з ними?
а) Швидко знаходить загальну мову, швидко звикає.
- b) Довго звикає до незнайомих людей.
с) Важко однозначно сказати.
- Чи легко дитина переходить від однієї діяльності д інший або нього необхідно якийсь час, щоб перешикуватися?
а) Легко переходить від однієї діяльності до іншої.
- b) При переході від однієї діяльності до іншої перебудовується довго й із працею.
с) Важко сказати.
- Наскільки сильні емоції вашої дитини?
а) Майже неймовірно, щоб він розбудувався.
- b) Жива гойдалка емоцій.
с) Іноді він (вона) плаче ридма через дурницю, а іноді сприймає все спокійно «як удав».
- Який темп реакції звичайно у вашої дитини?
а) Любить робити все повільно, неквапливо.
- b) Завжди квапитися робить все швидко.
с) Завжди різний.
- Ваша дитина завжди зайнята й у русі або тихнула й спокійна?
а) Подовгу сидить і тихо грає.
- b) Завжди в русі, навіть коли сидить.
с) Важко однозначно відповісти.
- Настрій.
а) Переважає гарне.
- b) Часто міняється.
с) Частіше буває замисленим і смутним.
- d) Важко визначити.
- Ігри.
а) Полюбляє гучні, рухливі, не конфліктує.
- b) Рухливі з елементами спорту, часто конфліктує з однолітками.
с) Любить спокійні, не конфліктує.
- d) Воліє грати один.
А тепер підрахуйте бали. За кожну відповідь нараховуйте 1 бал/
Темперамент дитини
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | усього | |
Сангвінік | A | a | b | c | b | a | a | |
Флегматик | B | b | a | c | a | b | c | |
Холерик | A | a | c | b | b | b | b | |
Меланхолік | B | b | a | a | a | c | d |
Потім порахуйте загальну кількість балів у кожному рядку таблиці. Якщо в якомусь рядку вийшло балів більше, ніж в інших, то цей тип темпераменту який переважає у вашої дитини. Але найчастіше бувають змішані типи: сполучення одного з іншим.
Якщо дитина рухлива, легко пристосовується, конструктивний, товариський, контактний і здатний швидко схоплювати все нове, однак зайво раціональний, не завжди доводить справа до кінця, то він — сангвінік.
Якщо дитина інертна, спокійний, малорухливий, наполегливий, завзятий, повільний, — флегматик.
Якщо дитина запальна, дратівливий, емоційно реактивен, швидко включається в справу й швидко остигає, вимагає оцінки своїх дій, то він — холерик.
Якщо дитина нетовариська, замкнута, вразливий, розважливий, неемоційний — меланхолік.
Темперамент як довели вчені, – це даність від природи генетично закладені характеристики від мами й папи. Тому нічого тут не виправиш, та й не потрібно виправляти!
Отже, при виконанні вправі й завдань намагайтеся додержуватися наступних правил, тоді вам буде легше знайти загальну мову зі своєю дитиною.
Якщо дитина – сангвінік:
– Постійно підтримуйте й схвалюйте дитини, не захвалюючи його.
– Ураховуєте його інтереси в дорученій справі.
– Ставте конкретну мету перед будь-якою діяльністю.
– По можливості намагайтеся демонструвати результати його досягнень.
Якщо дитина – флегматик:
– Намагайтеся демонструвати результати його досягнень.
– Підтримуйте будь-які починання дитини прояв його ініціативи.
– Будьте поруч із дитиною тоді, коли йому знадобиться ваша допомога.
– Використайте позитивні методи впливу.
Якщо дитина – холерик:
– Розмовляйте з дитиною спокійним і рівним тоном.
– Ставте перед ним конкретне завдання.
– Демонструйте дитині можливий варіант результатів його діяльності.
– Позитивно оцінюйте його діяльність.
Якщо дитина – меланхолік:
– Заохочуйте дитини в процесі самої діяльності схваленнями.
– Створіть умови для виконання спільних дій у парі з іншими дітьми або дорослими.
– Якнайчастіше демонструйте досягнення дитини.
– Реально оцінюйте внесок його дій у спільну справу.